Komentarze: 2
TŁOK: Na tłoku pod pierścieniami należy wytoczyć rowek smarujący. Odległość rowka od pierścienia musi wynosić około 1 - 1,5 mm. Szerokość rowka to 6mm, a głębokość zaledwie 0,3mm. Tutaj masz rysunek jak to ma wyglądać: Zobacz >>
Dwusiarczek mobildenu jest to powłoka zmniejszająca tarcie (straty w cylindrze wynoszą ok. 60%). Pokrycie całego tłoka w WSK 125 kosztuje 100zł, ale naprawdę warto. W skrócie, co to daje: mniejsze tarcie, szybsze wkręcanie się na obroty, wydłuża żywotność współpracujących elementów, zapobiega zatarciu w krytycznych sytuacjach, obniża temperaturę współpracujących elementów, ma zdolność utrzymywania oleju na swojej powierzchni. Ta warstwa doda nam trochę mocy. Zobacz więcej na: www.hipeco.com - znajdziesz tutaj dokładny opis, testy i kontakt do tego zakładu.
GAŹNIK: Oryginalny gaźnik nie jest odporny na przechyły, to znaczy: jeśli motocykl przechylimy w lewo to paliwo, które znajduje się w komorze pływakowej nie będzie dopływało do cylindra, bo komora z benzyną jest z boku i motocykl po wyprostowaniu nie będzie się mógł dobrze "zbierać", dopiero po kilku cennych sekundach, gdy dojdzie odpowiednia ilość benzyny to fura będzie reagowała na dodawanie gazu. Można kupić inny gaźnik, np. z MZ ETZ 150. Najlepiej kupić nowy, bo stary jest już wyrobiony - wytarta przepustnica itp... Gaźnik emzetowski komorę pływakową ma umieszczoną centralnie, więc jak przechylimy w lewą lub prawą stronę motocykl to silnik tego nie odczuje. Na nowym gaźniku fura będzie troszkę mniej paliła (po wymianie na odpowiednią dyszę), bo gaźnik będzie szczelniejszy. Trzeba przerobić dyszę główną, bo w MZ jest dysza 120, a w WSK jest 80-tka. Króciec oczywiście trzeba wytoczyć z aluminium. Poniżej masz zdjęcie króćca do WSK na gaźnik z MZ. A tutaj zobacz jak przerobić dyszę główną: Zobacz
ŁOŻYSKA: Do tuningowego silnika, a nawet do zwykłego powinno stosować się lepsze łożyska niż te zwykłe, co można kupić w pierwszym, lepszym sklepie motoryzacyjnym. Można kupić łożyska przeznaczone do motocykli, które są bardzo wytrzymałe. Zwykłe łożyska nie są przeznaczone do motocykli i nie są przystosowane do takich obrotów, poprzez to wytrzymują krótko. Zastosowanie słabych jakościowo łożysk w silniku powoduje stratę mocy, ponieważ te łożyska po nagrzaniu zmniejszają luz i jeśli jest on za mały to łożyska kręcą się ciężej. Ja polecam łożyska firmy SKF obowiązkowo z luzem C3.